Datum: 22-11-2024 Tijd: 20:26
Navigatie
Aangesloten bij:














Vrijdag 12 augustus - tweede wedstrijddag
23:50
130 foto's geupload. Gemaakt door Jochem, ophaler EF.

18.40
Stefan heeft net ge-sms-t; veilig buiten geland. EF is 16e uit 37, Ard waarschijnlijk één plaatsje lager. Toch weer netjes na zo'n enerverende dag aan de lij van het Schwarzwald. Als grondploeg zijn we weer zeer tevreden, uitstekende informatie van T2 en YX die steeds voorop lagen, dit heeft Tim vandaag flink geholpen. Communicatieprotocol is goed gevolgd. Het was vandaag "mannenweer" en de grondploeg was blij dat zij niet hoefden te vliegen. Vandaag helaas één kist gekraakt', staart eraf in het mais. Wij gaan de resten van de BBQ opmaken. Net kwam een Duitser melden dat hij het hoogteroer van YX met zijn auto heeft geraakt. Lichte schade: heeft Harry vanavond wat te doen.

Heineken gaat sluiten, tot morgen.


18.23
Ard is binnen. De Denen hebben de Duitse wonderboys verslagen. In beide klassen Denemarken boven.

18.17
132.25: "7 10 k"

18.15
7 1500 meter hoogte 15 km uit. De 2 m/sec prima gebruikt

18.12
"Ard is nog nooit zo blij geweest" met een op twee m/s piepende vario.

18.07
7 klimt met 0,8 m/sec en is van mening dat hij zo een beloning nodig heeft.

18.05
SEI: "technisch gesproken vlieg ik nog, maar dat duurt niet lang meer". Aanhangwagen klaar maken.


18.02
7 op zeer krappe final glide. Heeft nog wat hoogte nodig om het veilig te houden. Sluit een buitenlanding niet uit.

18.00
Voorlopig 7 (2B), 8 (YX) en 12 (T2) in de clubklasse. Zo'n 100 punten verloren. Hopen op nog wat buitenlandingen. Toch lastig de handicap van een LS4

17.53
EF is net binnengerold. Zal wel heel krap zijn geweest want geen meldingen gehoord van "overschakelen". SEI en 7 hebben het moeilijk, ongeveer 20 á 25 km uit

17.36
7 zit bij Schramberg net voor vlv Winzeln (kpt) te worstelen op 1100 meter. Nog 32 km te gaan. Het ziet er van hieruit nog redelijk uit, maar er lijkt ook een gat (van Winzeln) te zijn. Van EF horen we even niets. Oeps: nee, EF krappe final glide

17.32
Die ganze Mannschaft van de standaardklasse is nu binnen.

17.28
SEI 23 km uit, stijgend, 7 vliegt weer. Philipe Levin (D) komt net als eerste van de  standaard binnen voor zijn mogelijk tweede dagoverwinning

17.22
EF zit 30 km uit en gaat goed. 7 zit moeilijk bij een vliegveldje.


17.20
We zijn nu meer dan een half uur buitengesloten geweest van de server. YX, 2T en 2B zijn binnen. Steven heeft het erg goed gedaan slechts 3 minuten over tijd.
T2 heeft waarschijnlijk het meest van de drie heeft gevlogen en 2B heeft vandaag hoofdzakelijk zitten harken. Vroeg om een biertje

16.45
Standaard heeft de eerste sector achter zich gelaten. Met wind in de rug gaat het goed

16.35
Net door de zweefportaalserver buitengesloten. Frustratie van me af gegegeten. YX zit in de laatste sector op 1500 msl. Weinig stijgen.

15.57
De standaardklasse heeft (nog) moeilijker. Ard meldt een goede anderhalf. Meer bedekkingsgraad op de Alb. Steven zit 20 km voor het 2e keerpunt; 3 m/sec gehad. Rik zit daar ietsje achter; heeft wel meer kilometers in de eerste sector.

15.42
2B is weer op de frequentie, heeft de eerste sector in het oosten gerond en heeft een straatje voor zich richting de Alb. Steven zit op de rand van de Alb op 1500 msl. Meldt betrouwbare belletjes onder verse plukjes

15.48
Frank; bedankt voor de opdracht in glidertracking, erg behulpzaam.


15.37
T2 en YX hebben de eerste sector gerond.

15.31
SEI is nu ook over de startlijn. Op de grond wordt nagedacht over de te adviseren strategie. Vinden ze buiten de invloed van het Schwarzwald nu duidelijker en betrouwbare thermiek?

15.28
2B heeft na de startlijn al twee keer moeiljk gezeten en probeert de eerste sector in het oosten aan te vliegen. Heeft de radio uit gezet om weer goed in zijn vel te komen. T2 en YX zitten westelijk en het gaat hun wat beter. EF en 7 zitten in de gaggle voor de startlijn, die om 15.20 open is gegaan, 1350m. Het weer is extreem moeiijk en wat wij uit de berichten concluderen, lijken het rotorachtige verschijnselen. 7 en EF zijn over de startlijn; 15.27 de één vol de ander leeg.

15.10
SEI vliegt alweer en hangtin de pulk op 1600, EF komt langs Heineken in de sleep, op weg naar SEI.

15.00
EF en SEI landen terug! De weersomstandigheden worden steeds moeilijker. Hogere bedekkingsgraaden toenemende wind.
Club is op pad. 2B vroeg advies aan Heineken:" net gestart en nu al moeizaam: terug voor nog een start?" >lokaal wordt minder. . . ." dus Tim gaat door.

14.45
De standaardklassejongens vliegen nu, SEI al op de frequentie. De clubklasse is op pad. Het is lastig, YX heeft stijgen; fijn voor Tim die het al lastig heeft.


14.25
Clubklasse hangt, er zijn een paar kisten onderuit gezakt. De jongens van ons zitten hoog, mogelijk wat golf. In het noord-Schwarzwald is de bewolking wat meer en dikker.In het zuiden ziet het er wat beter uit. 1800 meter. Rik meldt2- 3 m/s. De Tmin voor de standaard is terugebracht naar 2 uur. Kijk op glidertracking; de spots staan allemaal aan.

13.25
Starten clubklasse begint nu. De Tminvoor de club is teruggebracht naar 2,5 uur. Eventuele nieuwe Tmin voor de standaardklasse volgt. De iets te late wijziging veroorzaakte een vertraging van 10 min (15 minuten reglementair tussen wijziging en start). De Duo meldde 1 m/sec. De wind is redelijk 40 km/h op hoogte: golf van het Schwarzwald???

13.00
De duodiscus is opgesleept om te snuffelen. De eerste geluiden om de Tmin in te korten zijn al op de frequentie te horen. In de briefing werd aangegeven dat via een niet-eu e-mailadres de eerste onderhandelingen over het losgeld voor de FAI-vlag zijn begonnen.

12.00
Clubklasse AAT, Tmin 3.00 u, afstand 119.1/267,1 km
Standaardklasse AAT, Tmin 2.30 uur, afstand 111,2/271,1 km

11.50.
Eerste start 13.15 uur, opdrachten bekend om 12.00 u, briefing 12.30 u

11.30
De FAI-vlag is still missing. Om een vage reden blijft Brian maar zeggen dat wij er iets mee te meken zouden hebben. Hij heeft het echt mis........, denk ik.


Vandaag een zeer klein kansje dat we gaan vliegen. Briefing is om 12.30 uur.

De Twenthe-crew is er van overtuigd dat de fietspompantenne welke achterin mijn auto ligt beter is dan die op de Heineken-mast. Ja maar, die past niet op de mast. "we zitten hier op 700 meter.............". Ik denk dat we de fietspomp maar gaan gebruiken. De mast blijft in gebruik voor de vlag.
Deel dit nieuws met:
Facebook Like:


Shoutbox
-o-o-o-o-o-o-

Ellen & Hans K
24-08-2011 21:30
Tim, een prestatie van wereldklasse !! Proficiat met dit geweldige resultaat.

Heinz, Hannah & Karin Weissenb
22-08-2011 00:30
Gefeliciteerd Tim Kijpers en Team Holland!! Geweldige laatste dag, we hoopte Maar dachten niet dat het zou lukken. Hup Holland! HW, KA & Hannah Harris Hill, USA

Jeroen V
21-08-2011 15:15
Mooi feestje! Smile

Ritz/Rietje
21-08-2011 10:02
GrinWat een geweldige foto's!!!! Wat een hecht team en wat een super ontlading. Heb er van genoten.

Maaike & Gijs
20-08-2011 21:27

Smitje Senior
20-08-2011 15:02
Erg goed gedaan Tim!!!

Jeroen V
20-08-2011 00:33
Beeen iiiik van Duitse bloed... Top! Kampioen erbij.. Goed gedaan mannen!

Thei TY
19-08-2011 23:37
Tim, SUPER prestatie !! PROFICIAT Hele NL Team en sponsers ook bedankt ! Trots op jullie allemaal !! Verdammt noch einmahl ......affengeil !! Smile

Charlie
19-08-2011 23:23
Jeeeejj!!! Tim gefeliciteerd!!!!!
En de rest v t team natuurlijk ook! Geniet v jullie feestje vanavond!!

Ilse
19-08-2011 22:33
Wauw, wat een prestatie! Tim & familie gefeliciteerd met de wereld titel! Wat hebben we genoten, wat een spanning, en wat zal mijn baas maandag weer blij zijn..... Team NL jullie allemaal bedankt!

Mark K1
19-08-2011 22:07
Proviciat mannen en Tim in het bijzonder. Geweldige prestatie, geniet ervan!

Nick
19-08-2011 21:59
Schade Deutschland alles ist vorbei! Shock

Gerrit
19-08-2011 20:43
wow tim, herzlichen glückwunsch und respekt vor deiner leistung!

Sikko
19-08-2011 20:08
Tim gefeliciteerd met je overwinning en de rest van het team met de bijdrage tot het behalen van dit super resultaat groetjes

Stephanie
19-08-2011 20:06
Hiep hiep hoera!! Super gedaan, wat een top resultaat. Daar wordt nog heel wat op gedronken ;-)

Website door:

Ben Hiemstra

Verwerkingstijd: 0.04 seconden