Voorgaande WK's:
Spot Trackers
|
|
19:30 uur Foto's finishes in fotoalbum. (tip: diavoorstelling
18:54 uur Het zit er weer op. Peter is binnen. Wij gaan ook F5-en. Tot morgen
18:49 uur Een massafinish. Peter zit daarbij. Knap!!
18:39 uur Peter 25km uit 1100 meter, klimmend. Even wat extra hoogte erbij. Wat spannend!! De eersten melden zich op de wedstrijdfrequentie.
18:26 uur Andy is veilig buitengeland.
18:24 uur Heel goed bericht van Peter: " Ik denk dat het wel goed gaat komen, nu 1.8 m/s. Nog 400 meter nodig.
18:22 uur Het wordt stil op de radio...ook bij de grondploeg van de duitsers die naast ons staan. Er is nog geen Standaardklasse binnen.
18:18 uur Peter meldt dat Andy buiten gaat landen. Hij zit op 200 meter en heeft een mooi groot veld. Jammer! Peter heeft wel het laatste keerpunt gerond. Zit op 500 meter. Spannend...
17:56 uur Tim ook gefinshed. De Clubklasse is nu binnen. Peter moet nog 70 km. Onze australische vriend, Andrew Maddocks, heeft ook geschakeld naar onze frequentie. Hij vliegt nu samen op met Peter. Andy op 85 km vanaf het laatste keerpunt. Dat wordt vechten voor hem.
17:53 uur Frank weer thuis, Tim 10 km uit.
17:45 uur Rene is gefinished. 74 op finalglide, 17 km
17:38 uur Rene 17 km uit. Tim 33 km uit. Beide op finalglide. Peter zit 38 km voor het laatste keerpunt. Het is daar erg druk en het gaat moeizaam.
17:27 uur 2 tjechen en 1 duitser van de Clubklasse binnen. Niet gunstig dus. Andy heeft het 1 na laatste keerpunt gerond. Dat wordt een lastige taak voor hem. Nog 168 km.
17:20 uur Peter krabbelt in het blauw tussen de 800 en 1200 meter verder met deze hele grote gaggle. 98 km uit.
17:13 uur Frank rond het laatste keerpunt. Rene in 2 m/s, hoogte winnend om op finalglide te gaan. Peter zit met 30 kisten op 800 meter. We weten niet waar. Rondom Andy is het even stil. Tim zit weer op 1900m en gaat zo het laatste keerpunt ronden.
16:59 uur Rene op 3km van het laatste keerpunt. Het wordt blauw. Hij vliegt voorzichtig.
16:47 uur Peter zit op 106 km van het laatste keerpunt
16:40 uur Frank in 3 m/s op 42 km van het laatste keerpunt. Tim zit daar niet ver achter. De Standaardklasse mannen zitten ver weg. Nu even geen bericht van hen.
16:15 uur Ook Rene moet dit gat oversteken. Hij zit op 60 km vanaf het laatste keerpunt. Het begint wel droger te worden als we richting het NW kijken. Steeds minder cumuli.
16:00 uur Peter heeft een groot blauw gat overgeschoten en heeft de cumuls weer bereikt. 54 km van het 2e keerpunt. Rene meldt 3.8 m/s en oplopend. Frank: haha, 1 groot wokkelfestijn."
15:50 uur Rene zit op 91.5 km/h. Nu de wind in de rug.
15:35 uur Frank zit 20 km voor het 3e keerpunt. Rene zit daar iets voor. Peter heeft aangehaakt bij de duitsers. De duitsers zijn 2 minuten eerder gestart. Peter zit 95 km voor het 2e keerpunt. Andy op 101 km. Andy vliegt niet meer alleen en heeft aan kunnen haken bij een groep.
15:09 uur Even de huishoudelijke zaken geregeld en we gaan weer verder met NOS langs de lijn live vanuit Rayskala. Peter en Andy hebben enige tijd geleden het eerste keerpunt gerond en zijn bezig op het 2e been. Een been van 182 km. Ze elkaar even kwijt geraakt, maar beiden zitten nu op 133 km/h gemiddeld. Frank en Rene zijn voorbij het 2e keerpunt. Tim blijft stil op de radio. Patrick is net even snotterend aangeschoven op Heineken grond. Het gaat heel langzaam iets beter. Gelukkig heeft hij weer wat kunnen eten.
14:20 uur Peter en Andy zijn vertrokken. Y1: "Perfect moment". Er is net een hele groep vertrokken. Rene kan de goede bellen vinden, 3.2 m/s. Het eerste keerpunt is gerond door de Clubklassemannen. YX heeft het op 400m opgepikt. YX: " Dit was de Rob Looisen tactiek."
14:10 uur Foto's start in fotoalbum. Foto rechts toont een eekhoorntje die veel aanwezig zijn in het campinggebied. Het blijken echte dieven van etenswaren te zijn.
14:00 uur De Standaardklasse mannen positioneren zich voor de startlijn. De andere mannen zijn op pad. Tim is 5 minuten later gestart dan Rene en Frank.
13:39 uur Startlijn van de Standaardklasse zal open gaan om 14:07 uur. De Lijn van de Clubklasse is geopend.
13:07 uur We zijn weer in de lucht. Internet is erg traag, maar inmiddels zijn alle Clubklasse kisten omhoog. Startlijn gaat open om 13:25 uur. De Standaardklasse gaat nu omhoog. Voor beide klassen een raceopdracht. Clubklasse gaat weg voor 320 km en de Standaardklasse heeft 410 km te vliegen.
12:15 uur We zijn weer begonnen aan dag 5. De Clubklasse gaat nu omhoog en het weer ontwikkeld zich fantastisch. Wederom mooi weer met mooie grote cumuls, maar... ontwikkeld het zich niet te snel?? We zullen zien. Maximale hoogte vandaag 1954 meter, wat ook de verwachting is dat we dat gaan halen.
11:30 uur Nou, het is me het dagje wel. Patrick ziek, printerstoring waardoor briefing werd verlaat. " All teamcaptains immediatly in front of the grid". Wat nu weer. De Standaardklasse die voorop staat moet verhuizen naar een andere baan,de 08, i.v.m. de wind. De Clubklasse blijft staan en zal vandaag nu als eerste starten. Maar ik moet zeggen, het omstellen van de Standaardklasse verloopt soepel. 12:15 uur eerste start.
09:30 uur Helaas moeten we melden dat Patrick zich te ziek voelt om vandaag te vliegen. Hij voelde zich gisteren al niet lekker en vannacht heeft hij meerdere malen moeten overgeven. We houden hem goed in de gaten. Beterschap!
De briefing is uitgesteld naar 10:00 uur. Niet vanwege het weer, maar er is een algehele printerstoring, waardoor er geen opdrachten geprint kunnen worden. Duizend maal excuses van de wedstrijdleiding.
Later meer..
Gisteravond gespot in het meer bij het vliegveld: Het monster van Rayskala . . . |
|
Er zijn nog geen reacties geplaatst.
|
|
Logt u a.u.b. in om een reactie te plaatsen.
|
|
|
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.
|
|