Voorgaande WK's:
Spot Trackers
|
|
21:38 uur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Allebei veilig buiten geland in hetzelfde veld, bij de Noren.
21:33 uur De 2 noren zijn geland. Ze zetten de kist bij hun in het veld. Ze vliegen natuurlijk wel even verder op koers. Dan weer terug.
21:28 uur Andy: " Je moet me dadelijk even helpen met uitstappen." Peter: " Ja maar hoe kom ik er uit dan?"
21:25 uur Ze hebben het laatste keerpunt gerond, uitgliden en buitenlanden zal het worden. Het laatste stuk naar Rayskala is onlandbaar.
21:19 uur Het gaat waarschijnlijk net niet lukken. Ze zijn aan het uitglijden.
21:09 uur Frank, Rene en Tim liggen al weer in bed. Tja, het is morgen weer vroeg dag voor deze jongens :)
21:06 uur Andy vindt weer een bel. Stijgt nu door naar 1 m/s. Ze zitten boven pad met MC 0. Ongelofelijk is dit. 1600 meter.
20:58 uur Paniek, de wedstrijdleiding kon me niet bereiken, ze waren ongerust. Maar nog 71 km en op 1700 meter. Even snel eten, onze maaltijd is net bezorgd
20:49 uur Het is al zo erg dat Heinekengrond een maaltijd laat bezorgen, hahaha. Prachtig toch. De Fransen staan ook buiten. Andy vindt weer stijgen. Peter: " 0.6 m/s, ach het gaat omhoog" De Noren volgen onze jongens. Andy: "Die mogen ons wel een biertje geven." Patrick veilig buiten geland.
20:45 uur Ook Patrick vliegt nog, maar denkt dat hij hem nu neer moet gaan zetten.
20:40 uur Y1 en VK melden 0.9 m/s. Maximaal klimmen mannen!!!
20:38 uur Geintje :)
20:32 uur Maar goed, in de CAO van Heinekengrond staat dat we nu pauze hebben. We gaan d'r even een half uurtje tussenuit. Tot later.
20:30 uur Patrick gaat buitenlanden. Andy fantastisch: "We gaan het waarschijnlijk gewoon halen!" That's the spirit.
20:24 uur Del bel verlaten op 1650 meter. Ze zitten nu precies boven de plaats waar de ophalers staan te wachten. Het lijkt wel ballonvaren. Lekker er achteraan rijden.
20:22 uur De baanverlichting gaat hier aan :)
20:17 uur Volgens Andy hebben ze nog 1700 meter nodig om op finalglide te gaan. En........goed nieuws, Patrick vliegt ook nog!!
20:15 uur Y1: "Whaaa, 2 meter hier." De noren sluiten laag onderaan in de bel.
20:05 uur Y1 en VK 1 na laatste keerpunt gerond. 1700 meter
20:00 uur Er komen nog steeds Standaardklasse kisten finishen. Het lijkt hier wel Emiel Ratelband grond! Alleen maar positieve berichten naar jongens.
19:57 uur Uit de flank naar de cumuls. Er gloort weer hoop...........0.4 m/s. Patrick moet waarschijnlijk buitenlanden.
19:47 uur En toch zitten ze nog op 1900 meter. Nog 150 km. Ze hebben het alleen maar over buitenlanden, terwijl er in het NW gewoon nog cumuls staan.
19:37 uur Uitglijden geblazen voor mannen.............
19:26 uur Frank @ Rayskala. Heel belangrijk vandaag. De ophaalploegen zijn maar even gestopt, waarschijnlijk vliegen de mannen hun ophaalploeg voorbij, haha. Er wordt in ieder geval nog gelachen in de lucht.
19:16 uur Frank op 16 km van het laatste keerpunt, 1200 meter. Finalglide.
19:12 uur Tim is inmiddels geland. Frank gaat het ook halen. Patrick, Peter en Andy vliegen nog steeds en..... nog straten op koers.
18:58 uur Tim gaat schakelen op 19 km uit.
18:55 uur VK en Y1 hebben het meest Noordelijke keerpunt gerond. Dat is 160 km uit! Frank laatste keerpunt gerond. 1650 meter.
18:53 uur Frank 10 km voor het 1 na laatste keerpunt op 1800 meter. Tim geeft hem door dat hij na het ronden de cumuls makkelijk kan halen. Dat goed dus ook goedkomen. Tim op 30 km uit. Gaat het ook halen.
18:48 uur BW3 is vandaag snel, de andere 2 duitsers van de Clubklasse staan buiten.......(Hou de reacties netjes :). Rene is trouwens binnen, ole!!
18:44 uur De cumuls zijn weer binnen het bereik van Tim. Frank klinkt positief.
18:40 uur De Standaardklasse zit op zo'n 21 km voor het 5e keerpunt. Dan nog 210 km. Ga d'r maar aan staan. Het enige voordeel is dat ze dan de wind in de rug hebben. Frank op 1900 meter
18:39 uur Rene op finalglide, 17 km. Klasse!
18:36 uur De eerste Standaardklasse komt binnen, de "FL". Heel knap! Zij zijn 25 minuten eerder afgevlogen.
18:29 uur HS: "74 hoe gaat het?" Frank 54 km tot het laatste keerpunt op 1800 m. Rene heeft inmiddels 1.5 m/s. Tim zit weer hoog. Tim: " Baer moet ik oost of west terugvliegen?" Er staan nog cumuls vlak bij het veld......
18:27 uur Rene draait in op 0.7 m/s. Ook de duitse grondploeg staat te drentelen voor hun grondstation. De helpers van de Standaardklasse mannen zijn al aan het rijden. Maar ze vliegen nog!!
18:14 uur Frank dan eindelijk het 3e keerpunt gerond. Nog zo'n 130 km voor hem.
18:11 uur Rene nog 54 km, 1900 meter..........Hij zit op een hele krappe finalglide.
18:08 uur Patrick, Peter en Andy vragen vanuit de lucht of dat de ophalers willen gaan rijden. Het wordt te laat voor ze. HS heeft nog 300 meter nodig. Wat spannend! Tim klimt weer pffff.
18:00 uur YX: " Dit gaat mis, ik heb een grote foute gemaakt." Kom op!!
17:57 uur Tim komt nog 100 meter te kort. Er zijn op koers geen cumuls meer te zien. Alle weerinfo wordt nu doorgegeven. De Standaardklasse moet nog erg ver. Net pas het 4e keerpunt gerond.
17:50 uur Een bui gaat toch geen roet in het eten gooien voor Tim en Rene??? De 3 finnen van de Clubklasse binnen.
17:16 uur Tim heeft 3e keerpunt gerond. Rene zo'n 10 minuten later. Nog 139 km te gaan!
16:57 uur De nr 1 van het klassement van de Standaardklasse staat buiten! Peter: " Dat geeft weer moed" Frank: "Kom op !!!!" Belangrijk om nu zo'n groot mogelijke afstand af te leggen of nog beter, rondkomen!!
16:34 uur Andy: "Nog maar 345 km." Patrick: "Hebben ze baanverlichting op Rayskala". Je hoort het. Het gaat erg langzaam.
16:27 uur Peter, Patrick en Andy zijn weer te horen op de radio. Vliegen weer samen. Ze komen in een buiengebied. Spannend wederom.
16:10 uur HS: " Kanonnen, whooo, mijn vario gaat weer rond. Hehe." YX: " mooi he". Frank nadert ze. Andy en Patrick vliegen nu samen. Tim heeft al gerond. Rene moet nog ronden.
16:00 uur Tim en Rene zitten boven het keerpunt op 600 meter. Gelukkig ze gaan weer omhoog.
15:57 uur We horen alleen Rene en Tim op de radio. Zitten vlak voor het 2e keerpunt. Alle weersinfo is op het moment welkom. De TC van onze oosterburen is ook een goede meteoroloog. Deze frequentie luisteren we ook uit.
15:21 uur Buien in het Noorden verstoren enigzins de snelheden. Voor de Standaardklasse is dat helemaal vervelend, want om het te halen moet er toch echt boven de 100 km/h gevlogen worden.
14:49 uur Ook de Clubklasse mannen zijn op pad. Peter heeft enige tijd geleden het 1e keerpunt gerond. Patrick heeft Andy ingehaald en heeft ook het 1e keerpunt gerond. Andy heeft laag gezeten, maar zit weer op hoogte. Tim: " Gaat lekker he, Rene" Klinkt goed dus.
14:08 uur Y1 en VK zijn gestart om 13:37 uur. Patrick 10 minuten later.
13:49 uur We betwijfelen of het weer goed genoeg is voor 556 km. We zullen zien. Het gaat er wel steeds beter uit zien. Vandaag de maximum hoogte is 1922 meter. Frank meldde net 1900 meter.
13:32 uur Startlijn voor de Clubklasse is geopend. Laatste bel voor de VK, 28 en Y1. Ze moeten zo gaan, anders wordt het te laat.
13:00 uur De lijn van de Clubklasse gaat open om 13:31 uur. Patrick, Andy en Peter proberen op hoogte te komen. Niet te lang wachten, er moet immers nog 556 km gevlogen worden.
12:30 uur De Standaardklasse is omhoog. Om 12:50 uur gaat hun startlijn open.
11:20 uur Foto's van de ochtendbriefing en de grid in het fotoalbum.
11:10 uur Het was even heel heel stil in de briefing. Tijdens de teamcaptainsbriefing werd duidelijk dat de briefing werd uitgesteld, niet vanwege het weer maar vanwege het aantal klachten die er binnnen zijn gekomen t.a.v. onveilig vliegen. Ze hadden even meer tijd nodig om dit voor te bereiden. Er zijn in de afgelopen dagen teveel situaties gecreeerd waarin kisten binnen 2 meter van elkaar kwamen. Situaties die totaal onnodig gecreerd werden. De boodschap is denk ik bij iedereen overgekomen.
Maar terug naar leuk nieuws, want onze Tim mocht naarvoren komen als dagwinnaar. Elke winnaar krijgt een petje met de opdruk welke dag je hebt gewonnen. Echte collector items dus. Iedere dag een ander kleur petje. En.... je raadt het al. Vandaag was deze oranje! Mooier kan natuurlijk niet.
De cirrusvelden zijn overgetrokken en de lucht is weer schoon. Er ontstaan nu cumuli die in het begin tot 1500 meter zullen gaan, maar in de loop van de middag door zullen stijgen naar 2000 meter. Met deze verwachtingen zijn dan ook grote opdrachten uitgeschreven. De Standaardklasse voorop. Zij hebben een speedtask van 556 km en de Clubklasse heeft ook een speedtask van 344 km. Eerste start 11:45 uur
YX heeft vandaag een SPOT mee. Volg hem via de link.
09:30 uur Goedemorgen, de briefing is uitgesteld tot 10:00 uur. De lucht boven ons is deels blauw en deels gevuld met cirrus bewolking.
|
|
Er zijn nog geen reacties geplaatst.
|
|
Logt u a.u.b. in om een reactie te plaatsen.
|
|
|
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.
|
|